Τρίτη, Ιανουαρίου 08, 2008

Pyrgos relax ...



Το 2008 έσκασε μύτη χορεύοντας μας στο ταψί … Ταψί με ραβανί και μπόλικο σιρόπι.
«Και τώρα το τελευταίο μας μήνυμα. Αφιερωμένο σε κάθε λογής περιθώριους , παραπεριθώριους και φλαμπουροκουβαλήστρες, σ’ όλους αυτούς που πολεμήσαν …
Μόνο ένας σεισμός μας σώζει , φοβερός κατακλυσμός , μαϊντανός να γίνουν όλα να χαθεί ο πολιτισμός . Όπως η Ατλαντίς»
Αυτά έλεγε ο Νικόλας με την συνοδεία της Αθηναϊκής κομπανίας στο τραγούδι του σεισμός και το 2008 έκανε το καλύτερο ποδαρικό που θα μπορούσε, μας ταρακούνησε!
Ο σεισμός ήταν το λιγότερο , εξάλλου πολλοί βορειοελλαδίτες θα συμφωνήσουν μαζί μου , ότι εμείς δεν πήραμε πρέφα μια που λέμε ! Συγνώμη αλλά εγώ εκείνη την ώρα βρισκόμουν στο όγδοο όνειρο. Έμεινα για τέσσερα χρόνια στον Πύργο Ηλείας όπου εκεί ο σεισμός είναι σαν μηνιαίο περιοδικό, δεν είναι φαινόμενο , και δεν μιλάω για σεισμούς νανουρίσματα , αλλά για σεισμούς που έχεις πιεί ένα μπουκάλι Jameson το βράδυ και πάλι σηκώνεσαι από το κρεβάτι … Τον πρώτο καιρό παραμονής μου εκεί κάθε φορά που γινότανε σεισμός , μου πήγαινε τρις και μια , έβγαινα πανικόβλητη μετά από ώρα στο μπαλκόνι και έβλεπα ότι όλα συνεχιζόντουσαν κανονικά σαν να μην είχε γίνει τίποτα, τότε μου είχε κάνει τρομερή εντύπωση , πλέον καταλαβαίνω τα λόγια που μου είχε πει κάποτε η Γιώτα στον Πύργο όταν την ρώτησα γιατί δεν ταράζονται εδώ οι άνθρωποι από τους σεισμούς . Σοφία μου είχε πει , για μας είναι κάτι απόλυτα φυσιολογικό έχουμε μάθει να ζούμε με αυτό , μεγαλύτερη εντύπωση θα μας κάνει και θα βγούμε στους δρόμους αν χιονίσει , παρά αν κάνει σεισμό ! Εγκλιματίστηκα αμέσως δεν πα να κουνούσε μια πάνω-κάτω μια δεξιά-αριστερά , πάντα ο σεισμός με έπιανε στον ύπνο και δεν είχα καμία διάθεση να σηκωθώ και να κάθομαι σαν μαλακισμένη κάτω από μια πόρτα, έμενα εξάλλου σε μια παμπάλαια πολυκατοικία στον πέμπτο όροφο και αφού δεν είχε πέσει στο σεισμό του 1993 δεν θα έπεφτε ποτέ και να έπεφτε είχα πει θα πήγαινα στον ύπνο μου ,τι άλλο θέλω! Βέβαια δεν είναι καθόλου καλό να παίζεις με αυτά τα πράγματα και καλό θα είναι να ξέρεις να προστατεύεσαι , αλλά σας λέω μέρα παρά μέρα μετά καταντάει κουραστικό ! Να πω την αλήθεια τότε με το σεισμό στα Κήθυρα , σηκώθηκα μισό δευτερόλεπτο πριν τελειώσει ο σεισμός γιατί αν και με ξύπνησε είπα σιγά θα τελειώσει κι όμως εκείνος είχε επιμείνει λίγο περισσότερο από ότι οι άλλοι.
Τώρα πια έχοντας φύγει από την πανέμορφη Ολυμπιακή γη , την εκτιμώ αφάνταστα τόσο όσο την καταράστηκα όσο έμενα σε αυτή. Πραγματικά ζούσα στον παράδεισο και δεν το είχα καταλάβει . Έχει υπέροχο κλίμα, για μένα ήταν η ίδια η Jamaica στην Ελλάδα , έχει 364 μέρες το χρόνο ήλιο και όσο κι αν σας φανώ υπερβολική εκεί ο ήλιος ήταν πιο έντονος είχε άλλο χρώμα . Έμενα σε ένα σπίτι διαμπερές που γύρω γύρω είχε παράθυρα και ο ήλιος τις περισσότερες φορές ήταν εκνευριστικά εκθαμβωτικός με αποτέλεσμα πολλές φορές να κλείνω στο τέρμα τα πατζούρια ! Έκανες ηλιοθεραπεία και μακροβούτια από τον Απρίλιο μέχρι τον Νοέμβρη στις φανταστικές παραλίες της Ηλείας που ούτε μπορείτε να φανταστείτε. Ήταν τόσο μοναδικές για το λόγο ότι λείπει η «ανάπτυξη» και ο «εκσυγχρονισμός» μας και μακάρι να λείπει για πολύ ακόμα αν και μετά τις φωτιές δεν το βλέπω ! Πήγαινα σε όλες τις υπηρεσίες με τα πόδια , πλήρωνα για ένα ποτό 5 ευρώ και για έναν καφέ 2,50 μπορεί και λιγότερα . Τα τρένα , τα λεωφορεία τα πάντα ήταν μια ανάσα από το σπίτι μου , οι ρυθμοί εκεί ήταν τόοοοοοοσο χαλαροί !
Η χαρά του δημοσιογράφου είναι η Ηλεία , οι ίδιες οι εφημερίδες ζητούν στις αγγελίες τους δημοσιογράφους , στα τοπικά κανάλια λες με τη μια ειδήσεις και αν τα λεφτά δεν είναι πολλά δεν πειράζει γιατί είναι τόσο φτηνή η ζωή εκεί που αυτά που θα έπαιρνες , θα σου έφταναν και θα σου περίσσευαν ! Όσο για την Ολυμπία δεν μπορώ να σας το περιγράψω όσοι έχετε πάει πιστεύω ότι νιώσατε αυτό το περίεργο συναίσθημα που δεν περιγράφεται με λόγια … Όσοι φίλοι ερχόταν να τους φιλοξενήσω ερχότανε για μένα και μόνο για μένα , και όχι γιατί είχαν μια δουλειά όπως πχ στην Αθήνα ούτε επειδή έφευγε η πτήση τους το πρωί ! Θα μου πείτε και τώρα το καλό , αφού ήταν τόσο τέλεια όπως λες γιατί δεν έμεινες εκεί ; Μα πως!Έμεινα τέσσερα ολόκληρα χρόνια και τα καλύτερα και πιο ξεκούραστα της ζωής μου , ίσως έπρεπε να το είχα σκεφτεί καλύτερα και να μην είχα φύγει ...
Υ.Σ Ναι γκρεμίστηκε ένας φούρνος γι αυτό λέω τόσα καλά λόγια για τον Πύργο και γιατί μου λείπει πραγματικά , όχι δεν πήρα λεφτά για να τα γράψω !!!!
Υ.Σ 2
Είμαι απ’ τον Πύργο , κι εγώ απ’ τη Καλαμάτα
Κάτω απ’ τo αυλάκι , με λένε Λιάκο , με λένε Τάκη ….

Ο μπαμπάς μου είναι απ’ τον Πύργο, νομό Ηλείας
Από την πηγή της χασισοποτείας , αν είσαι ντόπιος
Θα με νιώσεις απευθείας, όπως και ο γιος της θειάς
μου της Μαρίας.

Όπου πω , ότι είμαι από τον Πύργο ,
με κοιτάνε καλά-καλά και από εκεί
και πέρα με βλέπουν στραβά, στραβά-Αλέξης
πάρε μια ανάσα πριν τα παίξεις , πυργιώτικα
τσιγάρα θα σε πάνε μακριά …..


Στο χωρίο, μου κάνανε τρελό προξενιό
Μια κοπελιά, με δύο σπίτια καλά,
αρκετά στρέμματα, τίγκα λάδι και ελιά
αλλά, άλλαξε γνώμη μόλις είδε τατουάζ ..

Λοιπόν σεβασμός στην Καλαμάτα,
Έχουν κάτω απ’ το αυλάκι και στην Κρήτη μάγκα,
Κόρινθο-Ναύπλιο-Τρίπολη και Πάτρα ,κάνετε τα
Κουμάντα σας και βγάζετε κιλά …
Ντουμάνια σαν αυτά ταξιδεύουν Ολλανδία.
Πύργος –Καλαμάτα είναι άλλη κατηγορία
Την πίνουν οι τουρίστες και μας κάνουν την κυρία

Ένα –δυο τρεις , τρία –δυο μια
Τζούρα φτάνει πούστη για να πάθεις
Αμνησία , πάντοτε μπλεξίματα με την αστυνομία
Είμαι από τον Πύργο και σε παρακαλώ,
Ποτέ σου μην το δεις αυτό σαν κάτι κακό…..



Είμαι απ’ τον Πύργο , κι εγώ απ’ τη Καλαμάτα
Κάτω απ’ τα αυλάκι , με λένε Λιάκο , με λένε Τάκη ….

3 σχόλια:

ΠΥΓΜΑΛΙΩΝ είπε...

Αυτοι οι στιχοι με εφεραν κοντα σου σχεδον ενα χρονο πριν!!!!!!!!

Υ.Γ Με λενε Πυγμαλιωνα ;-)

Ottimista είπε...

Υπάρχουν και άλλα μέρη που γίνεται σεισμός , και άλλες καταπληκτικές παραλίες , αλλά εκεί που περνάμε τα πρώτα χρόνια της ανεξαρτησίας μας μας φαίνονται αξέχαστα . Και ίσως έτσι να είναι ,εξάλλου η πρώτη φορά συνήθως είναι μοναδική .Σου εύχομαι να βρείς και άλλους παράδεισους στη ζωή σου τη νέα που τώρα απλώνεται διάπλατα μπροστά σου .Και εγώ συνοδοιπόρος και συνταξιδευτής θα συνδράμω επικουρικά σ αυτό . Καλό ταξίδι και να πιάνεις πάντα ωραία λιμάνια .Πολύ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kallitexnes είπε...

sophie,καλή χρονιά!!!!!!

-Γιώργος